Ikea pracuje nad uruchomieniem nowego sklepu internetowego, w którym zamierza oferować nie tylko własne produkty, ale także meble i akcesoria innych producentów. Plany szwedzkiego koncernu zdradził w rozmowie z „Financial Times" TorbjörnLööf, dyrektor wykonawczy Inter Ikea.

Na początek Ikea poprowadzi testy, w ramach których będzie sprzedawać swoje wyroby na istniejących platformach e-commerce. Wśród potencjalnych partnerów Ikei wymienia się Alibabę (chińskiego giganta e-handlu) i Amazon, jednak TorbjörnLööf nie wskazał na której z platform będą przeprowadzane testy. Ta współpraca ma być testem przed uruchomieniem własnej platformy e-commerce Ikei, na której dostępne miałyby być meble i akcesoria do domu Ikei i innych firm.

Szef Inter Ikea uważa, że jest miejsce na wyspecjalizowaną w meblach platformę typu marketplace. Jako przykład, że można z powodzeniem wejść pomiędzy duże i wszechstronne platformy takie jak Amazon czy Alibaba podał Zalando. Zalando jest obecnie największym sprzedawcą w branży modowej, a żadna z firm której produkty można na niej znaleźć nie jest jej właścicielem.

Plany Ikei są częścią dużego planu transformacji, jaką przechodzi powoli szwedzki koncern. Ikea testuje już, na przykład, leasingowanie mebli. Zmiany dotyczą także formatu sklepów – Ikea otwiera obecnie mniejsze placówki z ograniczonym asortymentem w centrach miast zamiast wielkich sklepów z pełną ofertą na ich obrzeżach.